2015

TRASTI & TRINE

Oppdragsgiver: Johnny Trasti og Trine Lyrek

Tidsbruk: 8 mnd

Strategi og tekst: Sculler

Trasti & Trine leverer ekte, autentiske helårsprodukter av høy kvalitet knyttet til innovativ matkultur, hundekjøring og stell av hund, innenfor rammen av økoturisme og bærekraft. Prinsippet for virksomheten er læring og mestring fra unike opplevelser og verdier knyttet til arktisk natur og villmark, kultur og prestasjon.

 

Målet var at designuttrykket skulle signalisere ambisjoner og engasjement, kunnskap og verdier og gjøre merket distinkt i bransjen. Merkets kjerneverdier er aktiv, kreativ og robust. Dette føres videre til det visuelle designet, i form av natur og villmark som basis for hoveduttrykket.

Merkevaren: Opplevelser og villmark med mat og hund.

 

Visjon: Vi skal formidle livsglede og mestringsfølelse

 

Stikkord for designet: Organisk, bærekraftig, lokalt, ”hjemme hos oss”

Det overordnede målet med den nye hjemmesiden var å synliggjøre de ulike tilbudene Trasti & Trine har på en enkel og profesjonell måte. Det må samtidig fremstå som innbydende og funksjonelt, og det skal være enkelt å booke turer, kurs og rom. Innhold skal enkelt kunne tilføres av bedriften selv for å holde siden oppdatert gjennom sesongene. ”Hjemme hos oss” innføres også på nett, ved å ha personlig formidling av informasjon under de ulike tilbudene som finnes.